The Naked Room: Тамара Турлюн «Теплий, великий та смердючий» — 09/02—06/03Kyiv Academy of Media Arts: Exhibition of the student work within the course KAMA 2YP: Contemporary Art — 11/02-13/02PinchukArtCentre: Future Generation Art Prize 2021 — 25/09/2021 – 27/02/2022
newsМіжнародніУкраїнські

Галерея Naked Room представляє виставку Тамари Турлюн «Теплий, великий та смердючий»

9 лютого, 2022

9 лютого о 19:00 в галереї Naked Room відбудеться відкриття виставки Тамари Турлюн «Теплий, великий та смердючий».

Описуючи роботи художниці, кураторки зазначають:
На перший погляд, у роботах Тамари Турлюн все зрозуміло. Художниця використовує досить обмежений, скупий інструментар. Червона фарба, близька до червоної вохри, одного з базових піґментів з прадавніх часів виникнення живопису. Білясте й шорстке біле тло — як простокувата вапняна штукатурка. Плавні узагальнені обриси, крупні мазки. Відсутня перспектива і строга композиція. Персонажі та деталі розташовані вільно, якщо не сказати – хаотично. Але водночас їм трохи затісно: грубі тіла ледь утиснуті у поверхню склеєних між собою аркушів грубого паперу. Око невимушено домальовує намічене художницею дійство за межі паперу, на стіни. Власне, твори Турлюн ближчі до муралів, ніж до станкових картин. Папір як основа видається тимчасовим технічним рішенням. Серія відсилає і до традиції монументального мистецтва ХХ сторіччя з його тяжінням до масивних, умовно стилізованих форм. Але також до давньоіндійських храмових фресок з їхньою орнаментальністю та еротизмом. Додамо сюди глузливі тексти, що пуповиною обвивають героїв та лише заплутують можливі тлумачення того, “що хотіла нам сказати” Турлюн цією виставкою.


Продовжуючи, вони додають:
В центрі більшості робіт – чоловік і жінка. Такі собі позачасові “адам і єва”, базові персонажі світової культури усіх часів та народів гендерно-нормативної ери. Але стать у героїв Турлюн видається оманливою категорією. Попри ілюстративне, по-дитячому наочне зображення статевих органів, герої ніби зроблені з одного тіста. Ці майже ідентичні, мʼяко примітизовані тіла й обличчя — точно не про стереотипні фізіологічні ролі та сценарії. Зрештою, у світі Турлюн взагалі головна не людина. Вся показова еротичність зрештою постає фантасмагорією.


Наостанок кураторки зазначають:
Зрештою, роботи Тамари просто дуже ефектні. Такі, що миттєво чіпляють увагу, захоплюють чудернацкістю. Збуджують та дратують своєю провокативністю, замаскованою під несерйозність. Не промовляють, але кричать – або ж сміються в голос. Масштаб та характер роботи з жирною лінією на грубій поверхні паперу в купі з текстами також нагадують саморобні транспаранти. А надто естетику та риторику так званих монстрацій – вуличних акцій, на яких замість “серйозних” політичних та громадських гасел активісти виносять на публічний огляд сатиричні, зумисно беззмістовні слова та символи на свої плакатах. І цим доводять право на будь-яке вільне висловлювання поза шаблонами ідеологій. Грайливі живописні “транспаранти” Турлюн переносять таку логіку в царину сучасного мистецтва.


Детальніша інформація про виставку за посиланням.

Виставка триватиме з 9 лютого по 6 березня 2022 року.Share: