Довженко-Центр: «play, rec, pause... виставка Олександра Гнилицького» — 9/09—17/10Dymchuk Gallery: Ґерті Дойч та Інґе Морат «Woman to Woman» — 16/09-17/10NAMU: «Тату, шолом тисне. Сучасне мистецтво з колекції NAMU» — 10/09-28/11The Naked Room: «Олександр Чекменьов. УСІ МИ ЖИЛИ КОЛИСЬ» — 1/09—3/10Voloshyn Gallery: «Хвостосховище. Інженер» — 17/09-15/10
newsМіжнародніУкраїнські

Почуйте звук древнього горну, який лунає знову через 18000 років

11 лютого, 2021

Дослідники виявили у печері Марсулас у Франції найдавніший горн з раковини та почули, як він грає вперше за 18000 років — розповідає нове дослідження, опубліковане у журналі Science Advances. Місце розташування знахідки дає рідкісне уявлення про звуки, що колись лунали навколо цього священного простору, і, ймовірно, мали важливе соціальне чи ритуальне значення для місцевого населення пізнього палеоліту, окрім того, стіни печері багаті наскельним мистецтвом.

Вперше археологи знайшли інструмент в 1931 році, вже тоді мушлю вважали «винятковим відкриттям», проте тоді її розглядали як чашку. Але сьогодні, використовуючи фотограмметрію та КТ-скани для вивчення поверхні та внутрішньої структури раковини, дослідники дізнались, що вона була модифікована для створення звуків. Природно вигнутий край раковини навколо її отвору був видалений силою, як і її конусна верхівка для того, щоб створити додатковий отвір. В мушлі були зроблені ще два отвори знизу куди вставляли трубку, можливо, з пташиної кістки, для підтримки мундштука. Горн може видавати ноти До, До-дієз та Ре. Переглянути 3D зображення горна можна за посиланням.

Також на оболонці були знайдені червоні крапки та відбитків пальців. Ці крапки схожі на зображення на стінах печери Марсулас, де червоні точки, залишені пальцями доісторичних художників, утворюють форму бізона та геометричні візерунки. Команда архіологів також помітили підписи під деякими червоними крапками на мушлі. «Пігмент з точок був проаналізований, і його хімічний склад дуже схожий з тим, що знаходиться на настінних полотнах», — каже Філіп Вальтер, директор лабораторії молекулярної та структурної археології (CNRS-Сорбонна), Франція. «Це дуже важливо, тому що він показує об'єктивний зв'язок між мушлею та намальованими творами мистецтва, і, безперечно, дуже сильне символічне відношення між ними».

Джерело: The Art NewspaperShare: