«Моя картина мертва»: чому Мікеланджело скаржився на розпис Сікстинської капели
У вірші до друга художник розповідав про проблеми зі здоров’ям і виробничі «тортури», що супроводжували його роботу над фрескою «Створення Адама» у Сікстинській капелі.
У вірші до друга художник розповідав про проблеми зі здоров’ям і виробничі «тортури», що супроводжували його роботу над фрескою «Створення Адама» у Сікстинській капелі.
Від цих тортур вже зоб я відростив,
Мов ті коти, що від стоячих вод Ломбардії
(чи інших будь-яких країн), погорбились, знітились.
В мій кендюх вперлось підборіддя.
Вже не згадати як це, щоб до неба
Не тягнулась борода.
У скроні мозок розчавило.
А груди, мов у тої гарпії, скрутило.
Мій пензель фарбою стікає наді мною,
моє лице перетворилось на брудну підлогу!
Мої боки врізаються у кишки,
І дупа бідна у напрузі тримає рівновагу,
Я рухаюсь навпомацки безцільно.
Вся шкіра вже попереду обвисла,
А щойно я згинаюсь, зморшками спадає.
Я натягнувся, як сирійський лук.
Що я застряг тут, то в думках моїх —
Сама огидна, божевільна маячня:
Крізь дуло перекручене не влучиш в ціль ніколи.
Моя картина мертва.
Джованні, захисти її, і разом з нею честь мою.
Не в тому місці я! Я не художник.
To read more articles about contemporary art please support Artslooker on Patreon
Share: