Мистецький гід Києвом. Перше, друге, третє червня
«Ти як? Виставка і дискусія» в Українському Домі
1.06 — 25.06, Національний Центр «Український Дім», Хрещатик 2
Для відвідувачів виставка «Ти як?» відкриється з 1 червня, 10:00. Вхід за квитками.
«Ти як?» — запитання, яке за останній рік перетворилося в усталений прояв любови. З 1 по 25 червня Український музей сучасного мистецтва, платформа культури памʼяті Минуле / Майбутнє / Мистецтво та Національний центр «Український Дім» презентують проєкт «Ти як?» — виставку мистецьких робіт українських художників про досвід 2022 року та дискусійну програму, присвячену комеморації російсько-української війни. Виставковий проект підсумовує досвід наших емоційних гойдалок, залежності від новин, порятунку і самопожертви, страху і надії через роботи понад 100 сучасних українських художників та художниць. Їх висловлення, створені після повномасштабного вторгнення росії в Україну, займуть усі 5 поверхів Українського Дому. Це — перший проєкт Українського музею сучасного мистецтва (UMCA). За словами організаторів і організаторок, час є головним куратором цієї виставки. Через практики художниць і художників його невпинний рух досліджують вісім кураторів і кураторок: Єгор Анцигін, Ольга Балашова, Галина Глеба, Юлія Карпець, Анна-Марія Кучеренко, Катя Лібкінд, Тетяна Лисун та Олександр Соловйов. 17–18 червня триватиме дискусійна програма «Мистецтво та війна» — цикл розмов про досвід українського суспільства та формування пам’яті.
«Норм»
На питання «Як ти?», яке озвучує не лише кураторська група виставки в Українському Домі, а й кожен/а, хто турбується про іншу/іншого, окремим проектом відповідає Микита Кадан. Художник відкриє у ці ж дати колективну квартирну виставку «Норм» про нову нормальність (з матеріалу катастрофи).
НЕМА/Є. Вольт Агапєєв, Діма Толкачов, Dymchuk Gallery
2.06 - 25.06.2023
Відкриття 2 червня о 18:00, Ярославська 21, для відвідувачів галерея відкрита з 15:00
Dymchuk Gallery представляє проєкт НЕМА/Є Вольта Агапєєва та Діми Толкачова, до якого увійшли роботи, що зʼявились, здебільшого, після повномасштабного вторгнення. Тематично проєкт зосереджений на відчутті розмитості часу, яке є наслідком війни що триває. Напівфантомні образи робіт вказують на цілком реальну проблему емоційного спустошення. Через метафоричні паралелі автори залишають простір для сподівань, що цей стан можна подолати. * З кураторського тексту: « топографічні мапи стають слідами минулого – привидами вулиць, яких уже немає. вчора і сьогодні злились у вічнотриваюче тепер, а завтра розпливається примарою між нема і є. ми віримо, що відбудуємо міста, але не знаємо як скоро відновляться емоційні попелища. відчуття майбутнього повертає лише надія в те, що усі пустирі оживуть, а порожнини, врешті-решт, заповняться. однак, від нас залежить чим саме: смутком за як було до чи радістю від як ніколи раніше.»
Говорю про cебе? Говорю про тебе, Voloshyn Gallery
02.06.2023 – 09.07.2023
Відкриття: 2 червня з 18:00 до 20:00, Терещенківська 13
Voloshyn Gallery представляє груповий проєкт «Говорю про себе? Говорю про тебе». Куратор виставки – Микола Рідний. На виставці буде представлено відеороботи Катерини Вишневої, Відкритої Групи, Сашка Протяга, Даші Чечушкової та Каміли Янар.В контексті війни, поняття досвіду людини стає тотожним поняттю травми. Усталеним є твердження про те, що колективна травма складається з індивідуальних історій. Але чи справді це працює так, як звучить? Медійна репрезентація війни може витісняти з пам’яті навіть побачене на власні очі. Виставка демонструє переформатування травми як художній метод. Вдаючись до перформативних дій, художники та художниці не документують війну, а рефлексують власний досвід або досвід друзів та знайомих.
«Документація хепенінґу», Нікіта Кравцов. The Naked Room
02.06—02.07.2023
Відкриття: 2 червня о 19:00, Рейтарська 21
«Документація хепенінґу» — перша за довгий час персональна виставка Нікіти Кравцова в Києві. Нікіта мешкає в Парижі з 2015 року, але його практика залишається пов’язаною з українською політичною аґендою та мистецьким середовищем. Його мурали щоденно комунікують з містянами в публічному просторі Відня, Парижа та Найробі. Серед цієї практики вирізняється хепенінг «Фіксація акту геноциду», що її художник провів у травні 2022 року в Музеї сучасного мистецтва Бордо. Хепенінґ початково був задуманий як відповідь на заяву президента Макрона про те, що події в Бучі не є геноцидом українського народу. Акція набула нової форми завдяки обраному Кравцову методу документації — живопису. Саме цей повільний медіум створює необхідну дистанцію, щоб говорити про злочини проти людяності.
«Дні, дні», Софія Київська, Хлібня
3.06 – 3.07.2023
Для відвідувачів виставка «Дні, дні» відкриється з 3 червня.
Вхід за квитками Софії Київської. Володимирська вулиця, 24
Квест від Artslooker. Дослідниці і дослідники, до вашої уваги!
Київ відновлює сили, демонструючи це великою кількістю проєктів, що опрацьовують досвід війни. Виставки от-от відкриються для відвідин. Хоч і йдеться про важкі травми, поверненню до життя можна і хочеться лише радіти. Чи помітили ви спільність у кураторських висловленнях проєктів «Як ти?» в Українському Домі, «Дні,дні» в Хлібні Софії Київської, «Нема/є» в Dymchyk Gallery, та інших? Artslooker пропонує гонорар у 100 Євро та публікацію статті авторки або автора, які, пройшовши весь маршрут, проаналізують питання зміненого воєнного часу – днів, хвилин, щоденності, позачасовості – що його виділяють мистецькі колективи виставок червня 2023 року.
Чекаємо проєкти ваших статей до 12.07.2023 на скриньку artslookers@gmail.com. Відлік почався!