Організація
Art Not Genocide Alliance (ANGA) опублікувала
відкритий лист із вимогою не відкривати павільйон
Ізраїля на цьогорічній і наступних
Венеційських бієнале. Причина — війна єврейської держави проти
Палестини та ХАМАС. Раніше Міжнародний суд ООН визнав можливий факт геноциду палестинців у Газі.
Підписант_ки листа наголошують, що окупація Ізраїлем Палестини, Західного берега, Східного Єрусалиму та Сектору Гази визнана незаконною відповідно до
Резолюції ООН №242 від листопада 1967 року. Удари Ізраїля по Палестині у 2023 році вони називають одним із найбільших бомбардувань в історії. Тонни використаної вибухівки за силою дорівнюють ядерній бомбі, скинутій на Хіросіму (Японія) у 1945-му.
«Мистецтво не виникає у вакуумі і не може вийти за рамки реальності. Евфемізми не можуть стерти насильницьку істину. Будь-яка робота, яка офіційно представляє державу Ізраїль, є схваленням її політики геноциду», — сказано у листі.
У відповідь куратор_ки та художники_ці ізраїльського павільйону зробили коротку заяву про «необхідність мистецтва в темні часи», наполягаючи на «просторі для вільного вираження та творчості серед усього, що відбувається». У листі така позиція названа подвійним стандартом. У цьому ж листі ANGA звинуватили організаторів Венеційської бієнале, які раніше, після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну, закрили павільйон країни-агресорки.
Бойкот Ізраїля — не перший заклик до виключення країни з Венеційської бієнале. У 1950–1968 роках організатори артподії періодично не рекомендували та відсторонювали від участі Південно-Африканську республіку, в якій тоді панувала політика апартеїду. Офіційна заборона була введена в дію в 1968 році на основі
Резолюції ООН №2396 про призупинення «обміну з расистським режимом». Країну прийняли до складу Бієнале лише у 1993 році, після скасування дискримінаційної політики.
To read more articles about contemporary art please support Artslooker on Patreon
Share: