Фічери

Галерея Naked Room представить виставку «Корекція пам’яті» Петра Ряски

2 грудня, 2021


8 грудня о 19:00 галерея Naked Room відкриє виставку «Корекція пам’яті» — другу виставку Петра Ряски, яка є наступною серією оповіді про його стосунки із живописом та перформансом.

Два роки тому експозиція «Діяння Ряски» в галереї об’єднала пейзажі, створені протягом 2012–19 років, буквально в одну лінію.
Цей кураторський прийом дозволив унаочнити послідовний поступ живописної мови Ряски від академічного ліплення форми в бік вільного й тілесного письма.
Ніби натхненний цим перепереглядом власного живописного архіву з позиції тривалого перформансу, Ряска взявся за апгрейд полотен, які того вимагали.

Під пензль потрапили, передусім, інститутські роботи. Він з напруженням згадує, як викладачі змушували кільканадцять раз переписувати одну й ту саму постановку через напрочуд суб’єктивне розуміння форми та композиції.
З цього врешті виходили роботи, однаково непереконливі як для Ряски, так і для вчителя.
Тим не менш, художник довший час зберігав їх у власній майстерні, як важливих свідків власного шляху. Зрештою, Петро зізнався собі, що ані експонувати, ані продавати він їх не хоче. І повернув старі полотна до власної художньої практики.

Ряска знайшов для цих творів елегантне, але й водночас брутальне рішення: він почав укривати їх новими шарами фарби і наповнювати іншим змістом. Історія мистецтва знає багато прикладів корекції власних творів їхніми авторами — від банального «переодягання» одного героя в іншого, до заміни деталей, важливих для символічного розуміння сюжету. Ба навіть суцільного знищення оригінального твору через відразу або ж брак матеріалів. Але у Ряски «кореція» не є класичною переробкою чи переписуванням, адже міцну форму та композицію так просто не перепишеш. Це радше гра й розмова із собою минувшим — з іронією, але й легкою ностальгією.

Петро Ряска є однаково успішним випускником Закарпатської академії мистецтв та Львівської школи перформансу, й однаково добре почувається в обох медіа.
Але особливо цікавими є ті його практики, де живопис та перформанс постають постаюсть двома гранями одного твору. «Корекція пам’яті» — зразковий в цьому сенсі проект, а отже «діяння» Ряски тривають.

Детальніша інформація про виставку за посиланням.Share: