Юрій Андрухович та Нікіта Кадан «Ревізіоністський синдром» — 03/12-17/12Dymchuk Gallery: Сергій Петлюк «Індекс» — 09/12-30/01Мистецький Арсенал: «ФУТУРОМАРЕННЯ» — 15/10/2021-30/01/2022PinchukArtCentre: Future Generation Art Prize 2021— 25/09/2021 – 27/02/2022
newsМіжнародніУкраїнські

Запуск платформи ANABASIS

26 листопада, 2021


23 листопада відбулося відкриття онлайн-платформи, що вміщує 10 робіт, виконаних учасницями та учасниками німецько-української резиденції ANABASIS.
Дата відкриття була приурочена до дня народження одного з найважливіших німецькомовних поетів ХХ століття Пауля Целана.

Платформу складають проєкти, в яких автор(к)и за допомогою нових медіа та сучасних художніх практик досліджували питання ідентичності та постгуманізму.
У їхніх роботах задіяні різноманітні медіа: від фотографії та відео до AR-об'єктів.

Онлайн-резиденція ANABASIS тривала протягом двох тижнів з 19 липня по 1 серпня 2021 року.

Серед майже 70 охочих мисткинь і митців організатори відібрали 9 учасниць та учасників з Німеччини та України й одну українську мистецьку групу.
Зокрема, це: Довілє Алєксаті (Берлін), Яна Бачинська (Львів), Богдан Бунчак (Київ), Тіні Домінґос (Берлін), Оскар Лєбек (Ляйпціґ), Neue Judische Kunst (Київ), Богдан Свиридов (Черкаси), Пол В’єрсбінскі (Берлін), Віталій Янковий (Вінниця) та Хана Йо (Берлін).

Упродовж трьох наступних місяців після двотижневої роботи онлайн мисткині та митці працювали над завершенням своїх робіт.

Як зазначає співкуратор проєкту Олександр Сушинський:
Розроблена нами концепція торкалася як творчості Пауля Целана, так і окремих аспектів постгуманізму, з якими працювали мисткині та митці на тлі ключової ідеї резиденції, а саме – «блукання незвіданими територіями» як маркера конструювання ідентичностей сьогодні.


Проєкти на сайті anabasis.space – різні за тематикою, настроєм та оптикою.
Зокрема, Олександр Сушинський зазначає наступне:
Деякі з них звертаються до теми Голокосту, наприклад, серія фотографій з прозорими вагонами депортації зі станції в Берліні, деякі є кастомізацією трагедії, що проблематизує розважальний підхід й конструювання чуттєвості. Десь розігрується психоаналітична п’єса про музичні інструменти, які стають жертвами насильної асиміляції. Дехто з учасників з'ясовує свої стосунки з Богом і шукає дива або ж робить інтервенції в публічний простір, «викликаючи дух Божої Матері та привид комунізму». Інші рефлексують на тему кордонів трансгуманістичного покращення тіла чи власної трансформації, задіюючи техніку танцю Gaga під звуки прадавнього Всесвіту. Серед проєктів також є медіа-поетичне перенесення в 3D-анімацію досвіду відчуття ландшафту Паулем Целаном та ворожіння на гексаграмах книги І-Цзин.


Детальніша інформація про проєкт за посиланням.
Куратори проєкту: Олександр Сушинський – мистецтвознавець, куратор (Чернівці, Україна), Себастіан Унґер – поет (Берлін, Німеччина).
Координатор_ки: Олег Барасій, проєктний менеджер Центру Gedankendach (Чернівці, Україна), Енікьо Дац, наукова співробітниця Інституту німецької культури та історії
Південно-Східної Європи при Мюнхенському університеті імені Людвига-Максиміліана (Мюнхен, Німеччина).

 Share: