Мистецький Арсенал: «ФУТУРОМАРЕННЯ» — 15/10/2021-30/01/2022Voloshyn Gallery: «5 років тому» — 20/10-14/11Київська бієнале «Allied Kyiv Biennial 2021» — 16/10-14/11NAMU: «Тату, шолом тисне. Сучасне мистецтво з колекції NAMU» — 10/09-28/11PinchukArtCentre: Future Generation Art Prize 2021— 25/09/2021 – 27/02/2022
newsМіжнародніУкраїнські

«Волязловский и уся его творча жізнь» — нова виставка в ЄрміловЦентрі

31 серпня, 2021
Робота Стаса Волязловського. Фото надано ЄрміловЦентром.

3 вересня в ЄрміловЦентрі (Харків) відкриється велика виставка херсонського художника Стаса Волязловського (1971-2018). «Волязловский и уся его творча жізнь» — це масштабна ретроспективна виставка, що демонструє усі медіа, з якими встиг попрацювати художник. Куратори — Вікторія Бавикіна, Олександр Соловйов та Олена Афанасьєва. 

Виставка проведе глядача різними етапами творчості Стаса Волязловського — від його керамічних робіт, у яких тільки закладався авторський стиль, через експерименти з фотографією та графікою, що втілились у дружній співпраці з дніпропетровським журналом «НАШ», крізь написання побутових та еротичних казок та есеїв через роботу з текстильним матеріалом (який сам Волязловський називав «ганчірками») до експериментів з відео.

У різні періоди сам Стас Волязловський називав своє мистецтво пеніс-артом, хер-артом, але найчастіше — шансон-артом. «Шансон-арт — це моя рефлексія на світ, у якому я існую, з його інтересами, проблемами, страхами, релігією, новими культурними викликами, з його телебаченням та програмами, наповненими дебільною рекламою, розчленухою, криміналом, порнографією, серіалами та політикою, з його жовтою пресою та його інтернетом…». 

«Його роботи буквальні, прямолінійні, трикстерські та водночас дуже близькі, ба навіть народні: доступні художні матеріали, повсюдне використання побутових речей, зрозумілі теми без подекуди характерної сучасному мистецтву надмірної концептуалізації та інтелектуального пафосу. Мистецтво Волязловського часто намагаються віднести до якоїсь з уже усталених, «офіційних» категорій: мистецтва аутсайдерів, ар брюту, примітивізму тощо. Вітчизняна мистецтвознавча традиція вимагає маркувати його практику, помістити її в певну нішу, хоча здається, що такий підхід, як і загалом необхідність суворої категоризації, вже є сумнівним і застарілим», — зазначають куратори. 
 

Стас Волязловський — учасник об’єднання «Тотем» та гоп-глем гурту «Рапани». Народився 1971 року у Херсоні, де працював протягом усього життя, свідомо не змінюючи місця проживання. Лауреат художньої премії імені Казимира Малевича, стипендіат програми міністра культури й національної спадщини республіки Польща Gaude Polonia, постійний учасник міжнародного симпозіуму сучасного мистецтва «Бірючий». За життя мав виставки у Франції, Бельгії, Чехії, Польщі, Німеччині та інших країнах. Роботи зберігаються у приватних колекціях та музеях, зокрема у Центрі сучасного мистецтва Жоржа Помпіду (Франція) та галереї Арсенал (Польща).

Проєкт реалізується за підтримки Grynyov Art Collection. Share: