Мистецький Арсенал: «ФУТУРОМАРЕННЯ» — 15/10/2021-30/01/2022NAMU: «Тату, шолом тисне. Сучасне мистецтво з колекції NAMU» — 10/09-28/11PinchukArtCentre: Future Generation Art Prize 2021— 25/09/2021 – 27/02/2022

Програма закриття Allied – Київської Бієнале 2021

11 листопада, 2021


13 та 14 листопада відбудуться остані офлайн події публічної програми Київської Бієнале 2021 — СоюзникиНагадуємо, що це вже четверта Київська бієнале – форум сучасного мистецтва, знання і політики, що об’єднує виставкові проєкти й дискусійні майданчики. Ця міжнародна подія під назвою «Союзники» спільно організована кураторами з Альянсу східноєвропейських бієнале, до якого, крім Київської бієнале, входять Бієнале Matter of Art у Празі, Бієнале Варшава, OFF-Бієнале в Будапешті та фестиваль Survival Kit в Ризі.

13 листопада, субота, 17:00 — Будинок кіно, синя зала
Костюми в нашій країні не підходять для тропічного клімату. Перформативна лекція Бартоша Фронцков’яка та Макса Цеґєльського

Ця перформативна лекція зіставляє два наративи, що базуються на дослідженнях, які Бієнале Варшава проводила в рамках тривалої мистецької та дослідницької програми, присвяченої відносинам між Центральною та Східною Європою і регіоном Близького Сходу та Північної Африки (БСПА).
Перший, заснований на етнографічних інтерв’ю, які у 2018 і 2019 роках проводила Інґа Гайдаровіч (у співпраці з професоркою Беатою Ковальською), — це збірка історій палестинців та ліванців, котрі у 1970-80-х роках жили, навчалися і працювали у Польщі, а згодом з різних причин вирішили виїхати у Ліван. У їхніх розповідях спогади з часу польської політичної трансформації переплітаються з громадянською війною в Лівані. Ми чуємо їхні порівняння польського життя на початку 90-х із соціально-економічною реальністю Близького Сходу.
Другий наратив відображає вражаюче архівне дослідження, що проводилося у співпраці з відомим репортером Максом Цеґєльським. На основі візуальних матеріалів та статей з таких журналів як The Polish Review (1962‒1972), Polska, а також архівів Міхала Калецького та Польської школи розвитку, Міністерства закордонних справ, LOT, Orbis, Budimex, Polservice та інших міжнародних торгових компаній, ми розповідаємо про незвичайні соціальні ситуації, що відбувалися за лаштунками офіційної політики та торгівлі.
Перформери: Макс Цеґєльський та Бартош Фронцков’як
Сценарій: Макс Цеґєльський, Бартош Фронцков’як
Режисура: Бартош Фронцков’як
Дослідження в Ливані: Інґа Гайдаровіч, Беата Ковальська
Драматургія: Анна Ґалас-Косіл
Музика: Радослав Дуда
Колажі: Марта Іґнерська
Переклад англійською: Артур Запаловський


13 листопада, субота, 18:00 — Будинок кіно, синя зала
Нові альянси в часи нових авторитаризмів. Панельна дискусія за участі Бартоша Фронцков’яка, Макса Цеґєльського, Інґи Гайдаровіч та Яссіна аль Хадж Салеха  

У Східній Європі та на Близькому Сході ми спостерігаємо за становленням нових форм і методів авторитарного правління. Від боротьби з біженцями на європейських кордонах до спроб криміналізувати громадянське інакодумство, від злиття капіталу і держави до нового екстрактивізму — держави разом із корпоративними монополіями застосовують проти спільнот нові форми насильства та пригноблення. У цих умовах нагальною стає потреба у створенні нових альянсів та коаліцій, а також підтримці мереж, що могли би протистояти авторитарним тенденціям та будувати альтернативний світ. Джерелом натхнення тут могли би стати давні відносини між Східною Європою та Близьким Сходом і Північною Африкою. Наша зустріч буде присвячена розмові про можливі відповіді на ці виклики.


14 листопада, неділя, 17:00 — Будинок кіно, синя зала
Що таке Глобальний Схід і де його шукати? Переосмислюючи універсальне. Лекція Яна Сови 

Категорія Глобального Сходу нещодавно з’явилась в академічних колах як альтернатива уявленням про Східну Європу з точки зору її пострадянської спадщини. Вона також має на меті доповнити та ускладнити бінарний поділ на Глобальну Північ і Глобальний Південь. Цей концептуальний поворот, хоч і цікавий сам по собі, інтригує насамперед як симптом, що повертає нас до Реального, прихованого під символічними конструкціями та уявними репрезентаціями публічних дебатів. Це Реальне свідчить про той факт, що всупереч уявленням, які були поширені три десятиліття тому наприкінці Холодної війни, Східна Європа виявилась засадничо відмінною від Заходу і водночас не змогла легко вписатись у розподіл на Північ і Південь. З цієї причини у переважній більшості сучасних академічних і теоретичних проєктів Східною Європою нехтують, що підтверджується майже повною відсутністю інтересу до неї у полі західної, північної та південної постколоніальної теорії. З іншого боку, можливо, сама концепція Глобального Сходу просто створює черговий ідентитарний ярлик, що може в кращому випадку втішити деяких східноєвропейців, які почуваються знехтуваними історією, проте не є дієвим інструментом політичної боротьби поза ліберальним горизонтом визнання. Тож відштовхуючись від поняття Глобального Сходу, ми шукатимемо концептуалізації, яка дозволить нам схопити специфічність європейського Сходу та водночас створити спільний фронт політичної боротьби, що долатиме географічні межі регіону. Іншими словами, ми маємо переосмислити універсальне.
 
Всі події відбудуться у Синьому залі Будинку кіно за адресою вулиця Саксаганського, 6.
Вхід вільний.
Організатори Київської бієнале просять відвідувачів дотримуватись маскового режиму і подбати про те, щоб мати при собі відповідні COVID-сертифікати про вакцинацію або негативний ПЛР тест.Share: