Фічери

Топ 13 найдорожчих аукціонних продажів українського сучасного мистецтва 2016 року

21 грудня, 2016
Топ 13 аукціонних продажів сучасного українського мистецтва 2016 року / ArtsLooker

Топ 13 аукціонних продажів сучасного українського мистецтва 2016 року / ArtsLooker

Вже третій рік поспіль, в кінці року, ArtsLooker підводить підсумки торгів на вітчизняних та міжнародних аукціонах українського сучасного мистецтва. На відміну від 2015 року, цей рік виявився значно скупіший на продажі з високими результатами. Безперечно має тут відбиток і економічна ситуація в Україні та зовнішня агресія. Але тим не менш, культурне життя розвивається, наші митці були успішно представлені на міжнародних арт-ярмарках, відбувалися фестивалі зі стріт-арту, проводилися виставки, відкривалися нові галереї та проходили аукціони.

Отже, цього року перше місце в нашому рейтингу посіла робота із циклу «Левітація» Віктора Сидоренка, новий власник заплатив за неї $ 26,800. Приємно було спостерігати і за нашими дебютантами на міжнародних аукціонах, зокрема скульптура молодого українського автора Єгора Зігури та Олега Пінчука були продані в грудні на лондонських торгах «Phillips» за $25,200. Цей результат допоміг зайняти їм друге місце у нашому списку топ-продажів.  Дещо впала позиція попереднього лідера рейтингів Анатолія Криволапа. Натомість молоді імена, такі як Михайло Деяк, Назар Білик та Роман Мінін стабільно підвищують свої цінові позиції з кожним роком, що в свою чергу є позитивним сигналом для колекціонерів, які планують поповнити свою колекцію роботами цих авторів.

Рейтинг було створено за даними міжнародних та українських аукціонних будинків. Редакцією ArtsLooker було відібрано одну найдорожчу роботу кожного автора, ціна якої на торгах перевищила $ 5 тисяч.

1. Віктор Сидоренко, робота із цикла «Левітація», 2011. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 13 квітня 2016 за $ 26,800

sidorenko

2. Єгор Зігура, скульптура «Колос, що пробуджується», 2016. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 08 грудня 2016 за $ 25,200

skulptrura-iegora-ziguri-kolos-shho-pid

2. Олег Пінчук, скульптура «Mary», 2014. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 08 грудня 2016 за $ 25,200

mary-2014-h-18-sm-bronze-9-castings-1

3. Анатолій Криволап, «Озеро, вечір», 2016. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 08 грудня 2016 за $ 22,000

krivolap

4. Михайло Деяк, робота із серії «Стільці», 2015. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 13 квітня 2016 за $ 16,000

Михаил Деяк из серии «Стулья» (2015)

5. Назар Білик, робота «The Space Around», 2016. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 08 грудня 2016 за $ 11,800

3bb9f69a4c728227a08d4b6c5c94c0901cfb4d8b

6. Роман Мінін, «Генератор донецького метрополітену», 2015. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 08 грудня 2016 за $ 9,400

Minin-GENERATOR-OF-THE-DONETSK-SUBWAY

7. Арсен Савадов, «Колективне червоне. Частина 1», 1998. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 13 квітня 2016 за $ 9,800

vfkikbqkn-c

8. Віктор Трубчанінов, «Ритми розуму», 2016. Київ, аукціонний дім «Золотое сечение». Продана 29 листопада 2016 за $ 8,800

trubchaninov

9. Олександр Ройтбурд, із серії «Гей-готика», 1996. Київ, аукціонний дім «Золотое сечение». Продана 12 жовтня 2016 за $ 6,600

roytburd

10. Анна Криволап, «Стрічки», 2015. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 13 квітня 2016 за $ 5,700

a-krivolap

11. Роман Жук, «Big flower», 2011. Київ, аукціонний дім «Золотое сечение». Продана 29 листопада 2016 за $ 5,500

zhuk

12. Анна Валієва, «Мадонна з немовлям», 2015. Лондон, аукціонний дім «Phillips». Продана 13 квітня 2016 за $ 5,300

valieva_madonna_withchild

Також традиційно було взято коментар в успішних українських арт-менеджерів. Ми поцікавилися, як пройшов 2016 рік, що відбулося нового, яка ситуація зараз на арт-ринку України та їхні прогнози на наступний рік.   

Співвласник аукціонного дому «Золотое Сечение», мистецтвознавець, експерт, куратор аукціону Михайло Василенко: «В 2016-му році ми бачимо, що бажання українців купувати мистецтво зростає. По крайній мірі, однією з основних тенденцій поточного року є прихід нових молодих колекціонерів, а також інвесторів, які в середньому готові витрачати на предмети мистецтва 1-10 тис. доларів за роботу. Цей тренд проявився в минулому році, а в 2016-м — лише посилився. Друга тенденція – активізація колекціонерів, які купують дорогі твори мистецтва — від 10-ти тис. доларів за роботу. Також помітно зросла кількість іноземних колекціонерів, які в цьому році активно почали брати участь в українських аукціонах.

Завдяки появі нових і активізації старих колекціонерів, в 2016 році продажі предметів мистецтва зросли: 20-25% — в класиці і 25-30% — в сучасному мистецтві в порівнянні з 2015-м роком. Ціни при цьому в середньому залишилися на рівні початку 2016 року, і в зв’язку з підвищенням попиту їх падіння зупинилося, на багатьох авторів ми відзначаємо вже значне підвищення попиту і зростання цін.

Слід також зазначити, що в цьому році значно підвищився інтерес до андеграундного мистецтва, практично всі роботи з цього блоку на декількох аукціонах були продані з торгами, що говорить про перспективу зростання цін на цей сегмент арт-ринку.

Думаю, що в наступному році тенденція зростання ринку триватиме. І він виросте ще на 15-20% до кінця 2017 року».

Арт-менеджер і куратор Ігор Абрамович: «Рік пройшов насичено, наші художники брали участь в арт-ярмарках, Art London 2016, Art Kiev Week 2016, Scope Basel, Scope Basel Miami, Art Fair Budapest, Art Fair Warsaw та Art Prize 2016. Спостерігався інтерес з боку аукціонних будинків Sotheby’s, Phillip’s. У нашій країні з’явилися нові молоді колекціонери, які цікавляться і купують недорогі роботи художників. За цей рік додалося західних колекціонерів з Америки, Британії, Китаю, Франції. З’явився чималий інтерес і до скульптори наших авторів. Одна з причин цього, ми більше стали презентувати наших художників за кордоном, також продажам сприяють невисокі ціни. На західних аукціонах ми бачимо постійну присутність українських художників на Sotheby’s та Phillip’s, що в свою чергу є позитивним фактором для нашого арт-ринку.

Слід зазначити, що український арт-ринок зможе повноцінно розквітнути, коли почнуть нормально заробляти його покупці — люди з фінансової сфери, медицини, нерухомості, освітня галузь. І не просто заробляти одним днем, а відчуватимуть хорошу перспективу та стабільність у завтрашньому дні».

Співвласники «Voloshyn Gallery», куратори Максим та Юлія Волошини: «Виходячи з того, що цього року ми активно працювали як в Україні, так і за кордоном, то можемо підсумувати наступне:

В Україні не секрет, що арт-ринок залежить від політичної ситуації, і помітно оживає, як тільки з’являється відчутна стабільність. Відповідно, в цьому році продажі вже не скорочувалися, як це було в 2014 році, але і не на багато виросли якщо порівнювати різницю між 2015 та 2016 роками, незначні покращення є.

Щодо нашої діяльності за межами України цього року, то ми звичайно можемо коментувати ситуацію тільки відносно нашої галереї, а не від усіх представників місцевого арт-ринку. Продажі за кордоном конкретно у Voloshyn Gallery збільшилися. І якщо раніше угоди носили ситуативний характер, то у цьому році ми свідомо взяли курс на інтеграцію із західним ринком мистецтва, тому угод було значно більше.

Для нас і Voloshyn Gallery 2016 рік був дуже активним. У першу чергу це пов’язано із тим, що ми провели тотальний ребрендинг: змінили назву і повністю оновили галерею, ще й встигли це зробити у дуже короткий проміжок часу! Тепер у нас виставковий простір рівня американських галерей, які для нас є взірцем. Зараз ми можемо гідно представляти наших художників.

Якщо говорити про продажі, то на аукціоні Phillips в Лондоні ми продали картини Михайла Деяка «Stools» (2015) за $ 16 000 та Анни Валієвої «Мадонна з дитиною», (2015) за $ 5 300. На аукціоні Golden Section у Києві також були успішно продані робота Михайла Деяка «Стільці» із серії «Сутність речей» (2015) за $ 11 000 та твір із серії «Essence of Things» (2015) за $ 6 050.

Угоди на картини цих же двох авторів відбулися на ярмарках Scope Art Show у Базелі (Швейцарія) та у Маямі (США)  із колекціонерами з Женеви, Кельну, Нью-Йорку, Маямі, Чикаго та Лос-Анджелесу. Приватні продажі на вторинному ринку також відбувались.

Участь у двох ярмарках Scope Basel та Scope Miami Beach — це теж наше велике цьогорічне досягнення. Ми дебютували на Scope Basel (Базель, Швейцарія) у червні, і задоволені результатом у листопаді вирушили підкорювати Сполучені Штати, беручи участь вже у Scope Miami Beach. У Маямі ми взагалі відчули високу зацікавленість тамтешньої публіки нашими художниками, про що свідчать успішні продажі і зв’язки із новими колекціонерами. Американці, звичайно, були здивовані, адже українська галерея на закордонних ярмарках це рідкість! Ми виглядали достойно, робота Анни Валієвої навіть потрапила до анонсу найяскравіших проектів виставки та була опублікована у «Exhibitors highlights» ще напередодні відкриття ярмарку. Тож, реакція украй позитивна.

Ми прогнозуємо, що результати світових аукціонів не будуть різко змінюватися після обрання Дональда Трампа президентом. Ринок може піти або трохи вгору, або трохи вниз. Бо незважаючи на усі світові політичні потрясіння, вибори у США, результати останніх ярмарків та аукціонів свідчать про те, що ринок світового мистецтва стабільний.

Однак на відміну від світу, в Україні політична ситуація та війна негативно впливають на арт-ринок, тому у 2017 році все буде залежати від погіршення чи покращення цих факторів».

Читайте: Топ 16 найдорожчих аукціонних продажів українського сучасного мистецтва 2015 року

Засновник «Tuzov Art Group», арт-менеджер, куратор: Владислав Тузов: «Підводячи підсумки 2016 арт-року, можемо з впевненістю заявити, що сучасне українське мистецтво тримається на високому рівні, про що свідчать українські та світові аукціоні продажі, а також участь провідних українських митців в різноманітних виставках, ярмарках та інших арт-проектах.

Завдяки активним публічним продажам сучасного українського мистецтва як в Україні, так і за її межами, ми спостерігаємо підвищений інтерес до вітчизняного арту з боку іноземних колекціонерів, що в свою чергу позитивно відображається на внутрішніх продажах в Україні, а також на фіксації вартості предметів мистецтва того чи іншого автора.

Під кінець 2016 року можемо чітко констатувати, що сучасний український арт набирає інвестиційної привабливості, порівняно з 2015 роком. Таким чином, у разі відсутності суттєвої зміни економічного клімату в державі із впевненістю можна  прогнозувати підвищення продажів мистецтва в Україні у 2017 році на 10-15%».

Приєднуйтесь до нашої сторінки у Фейсбук

Share: