/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
https://artslooker.com/wp-content/themes/looker

Микита Зігура: Мої об’єкти символізують єдність різних куточків світу

11
Художник Микита Зiгура

Художник Микита Зiгура

6 вересня у культурному просторі «АкТ», що знаходиться на території «Арт-завод Платформа» відкриється нова експозиція «Я SINоптик». Вікторія Кулікова спеціально для ArtsLooker розпитала учасника виставки, Микиту Зігуру про його нову інсталяцію «Місто, регулярне планування».

Як виглядає ваш новий проект? Яка його ідея?

З першого погляду, ви бачите три абсолютно однакових паралелограма (за формою нагадують хмарочоси), які стоять на однаковій відстані один від одного. Мої об’єкти відрізняються тільки кольорами: жовтий, червоний та чорний. Вони символізують єдність різних куточків світу. Перед нами чорнозем лісостепової зони України – найкраща земля у світі, із ґумусним шаром понад один метр! Також червона земля Іспанії та жовта з напівпустель. По зразку ґрунту одразу видно, що склад землі повністю змінено та його більшу частину складає сміття. Чому ж так сталося? Мабуть тому, що більшість людей байдужа до екологічних проблем. Ми змінюємо навколишній світ під себе, незважаючи на «думку» самого світу.

Микита Зiгура, Екоскульптура "Діалог" метал, дикий виноград

Микита Зiгура, екоскульптура «Діалог» метал, дикий виноград

Опишіть ваш творчий процес: задум, створення скульптури, її промоушен.

Спочатку була ідея. Подорожуючи Іспанією, я був вражений наскільки різняться ландшафти наших країн. Зараз я маю на увазі колір ґрунту та його структуру. Закралася думка порівняти їх, та звернути увагу суспільства на проблему засмічення нашої планети. Створення скульптури зі сміття нагадує квест – одного разу я мав суперечку з місцевими безхатьками, що займалися накопиченням пластику. Зібраний матеріал треба правильно обробити, щоб отримати певний естетичний пласт. Я намагаюся показати на власному прикладі, що навіть відходи можуть стати арт-об’єктом, коли надати їм певних характеристик, на кшталт форми та кольору.

Робота Микити Зiгури "Переплетіння"

Робота Микити Зiгури «Переплетіння»

Ця робота створена лише за власною ініціативою та враженнями, а згодом я отримав пропозицію експонувати інсталяцію у культурному просторі «АкТ». Мій брат Єгор, який також переймається збереженням довкілля, порадив подати заявку на участь у виставці «Я SINоптик». Я не виключаю комерційний аспект, він досить важливий. Кожна людина, незалежно від віросповідань та політичних поглядів, віддає десятину на користь первинних поглядів та потреб. Так само і я приділяю частину своєї уваги для особистого творчого розвитку. Не можна розділяти життя та творчість, вони мають продовжувати одне одного.

Наскільки важлива для вас проблема екології?

Ця тема цікавила мене ще у дитинстві. Я переглядав фільми від National geographic про природу, життя диких тварин та вражаючу фауну. Жак-Ів Кусто – мій головний натхненник у цій справі (посміхається). Досягнувши підліткового віку, я почав висаджувати дерева. Ще у ті часи озеленення міста здавалося мені важливою справою. Зараз я продовжую бути еко-захисником: сортую сміття та здаю його в пункти прийому сировини, приймаю участь у заходах по прибиранню в парках Києва. Декілька років тому ми з друзями самостійно організували прибирання Замкової гори, встановили там зроблений мною смітник.

До якого жанру належить проект?

У цілому, роботу «Місто, регулярне планування» можна схарактеризувати як еко-скульптуру, але вірніше буде інсталяція.

Микита Зiгура, "Місто, регулярне планування (процес)"

Микита Зiгура, «Місто, регулярне планування (процес)»

Скільки часу ви працювали над інсталяцією?

Декілька місяців. Досить кумедно, але більшість часу зайняла підготовка матеріалів, простіше кажучи, пошук відповідного сміття серед купи непотребу. У цьому мені дуже допоміг мій товариш – Ілля Бучельніков. Ми досліджували різні локації: від околиць міста до історичних схилів на Печерську, що біля майстерень. Друга частина роботи складалася з переробки матеріалів – я використовував пластик, поліетилен, батарейки.

Ви сподіваєтесь на соціальну ефективність вашого арт-об’єкту? Чи існує прямий вплив мистецтва на людину?

На мою думку, мистецтво безпосередньо позначається на спільноті, але одним проектом неможливо змінити навколишній світ. Це довготривалий процес, який складається з певних заходів, акцій. Проте роль культури як інструменту впливу не можна недооцінювати.

Приєднуйтеся до нашої сторінки у Фейсбук

30.08.2018

Схожі записи