/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
https://artslooker.com/wp-content/themes/looker

«Копії для підміни»: Олександр Ройтбурд влаштує художній тролінг

426

Копії на підміну -Виставка Олександра Ройтбурда

10 жовтня у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва відкриється виставка-перформанс Олександра Ройтбурда «Копії для підміни», організована Аrt Ukraine.

Проект «Копії для підміни» – це серія живописних полотен – копій робіт із колекції Одеського художнього музею. Вони виконані у дусі супрематизму Малевича – цей стильовий крок Ройтбурд вважає випадковим збігом: «За браком часу через роботу у музеї, писати документально точні копії не було можливості, тому вони вийшли схожими на супрематичні алюзії».

Ідеєю створення «Копій» Олександр Ройтбурд завдячує тим перипетіям, які склались довкола художника у ході обрання його на посаду директора Одеського художнього музею наприкінці 2017 року. Конфлікт, який розгорівся довкола неординарного митця, супроводжувався закидами окремих міських чиновників про те, що новий директор, буцім-то, має на меті скопіювати всі найбільш цінні полотна музейного фонду, а оригінали продати до приватних колекцій високопосадовців, привласнивши собі отримані кошти. «Копії для підміни» – це рішення Ройтбурда виправдати звинувачення у його сторону. «Це – відповідь митця, художній тролінг», – так характеризує власний проект автор. Кожен відвідувач виставки стане свідком страшного злочину – підміни картин великих майстрів копіями Ройтбурда.

Роботи для «копіювання» – їх всього 13 –були відібрані за принципом суб’єктивних преференцій художника серед полотен колекції Одеського художнього музею. Попри це, сам автор категорично проти паралельного експонування оригіналів та «копій»: «Як художнику, мені, звісно ж, цього хотілось би, але як директор музею я не можу допустити, аби картини такого аморального художника як Олександр Ройтбурд висіли поруч із полотнами справжніх майстрів».

Нова виставка Олександра Ройтбурда може стати черговим аргументом на користь того, що сучасний простір художньої творчості – це завжди синтез трьох складових: суб’єкта творчості –самого митця та його світоглядних засад, об’єкта– існуючої дійсності навколо художника, контексту реалій, у яких він перебуває та предмету – тих фрагментів дійсності, які митець переосмислює через власний художній акт. «Копії для підміни» – це постулювання рівності художнього принципу, контекстуального фону та особистості автора, який народжується після власної постмодерністичної смерті. Олександр Ройтбурд виступає реформатором принципів сучасного мистецтва, зберігаючи за собою звання одного із найбільш успішних та вагомих діячів української культури.

Відкриття вистаки вібудеться 10 жовтня 18.00 — 21.00. Національний музей українського народного декоративного мистецтва, м. Київ, вул. Лаврська, 9, корп. 29.

Приєднуйтеся до нашої сторінки у Фейсбук

05.10.2018

Схожі записи