/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
https://artslooker.com/wp-content/themes/looker
2 views

Андрій Кальков: «Моя творчість — це безмовно — медитативний діалог із глядачем»

Стріт-артист Андрій Кальков

Стріт-артист Андрій Кальков

За ініціативою Sky Art Foundation в столичному ЦУМі відбулася виставка сучасного мистецтва “Triangle”. Користуючись нагодою, журналіст ArtsLooker Роксана Рублевська поспілкувалася з художником про його проекти, Mural Sosial Club, особливості роботи з міським простором та рівень розвитку вітчизняного вуличного мистецтва.

Творчість українського стріт-артиста Андрія Калькова пов’язана з дослідженням тем науково-технічного прогресу, самопізнання та інформаційного вибуху. Якщо на початку кар’єри художник використовував аерозолі з фарбою, створюючи прості графіті, зараз в своїй роботі він застосовує акрил, канцелярські предмети і друковані технології. Найхарактернішими рисами його творів є звернення до філософської проблематики, геометричних форм, яскравої кольорової палітри, що візуально нагадує стилістику комп’ютерних ігор. Попри відсутність соціально-політичної спрямованості, розписи Калькова відрізняються оригінальними художніми рішеннями та стилістичним синтезом дизайну і оптичного мистецтва, зрозумілих широкому колу глядачів.

Мурал Андрія Калькова на стіні київської середньої школи №314

Мурал Андрія Калькова на стіні київської середньої школи №314

Що для вас стало приводом для занять стріт-артом, адже суспільство й досі ставиться до нього досить упереджено? Як все починалося?

В старших класах школи я всерйоз захопився графіті. Моїми першими роботами були шрифтові написи власного нікнейму. Вступивши до вищого навчального закладу, бажання малювати на стінах залишилося, проте захотілося працювати над ідейним наповненням своїх творів. Так би мовити, не втискати їх до рамок банального тиражування свого псевдоніму. Приблизно в 2008-2009 році з’явилися мої перші абстрактні роботи в жанрі оп-арту (оптичного мистецтва), які пізніше сформувалися в проект «Круговорот»(мовою оригіналу). До цієї серії увійшло багато робіт, виконаних на стінах, полотнах, а також принти для одягу та поліграфічної продукції.

Стріт-арт пройшов шлях від графіті до величезних монументальних розписів. Для вас він є реакцією художника на соціально-політичні події чи виключно дизайнерським рішенням, спробою покращити зовнішній вигляд будівлі?

Намагаюся якомога рідше звертатися до соціально-політичної проблематики. Особисто моя творчість – це безмовно-медитативний діалог із глядачем абстрактно-геометричними засобами. Хоча в побудові кожного орнаменту модулі закодовані у спіральний рух, який є символом вічного розвитку і пізнання. Цікаво, що саме цей знак був присутній в культурні всіх країн світу, незалежно від континенту.

Стінопис Андрія Калькова у Сумах

Стінопис Андрія Калькова у Сумах

Які особливості роботи з вуличним простором можете назвати?

Наприклад, якщо взяти створення масштабних муралів, то це дуже тісна співпраця художника з суспільством, адже для організації праці та втілення задуму залучається величезна кількість людей. Потрібні дозволи від міської ради, використання підйомної техніки, спілкування з місцевими жителями. Дяка Богу, що митець тут – не один в полі воїн (сміється).

Ваше ставлення до проекту Mural Sosial Club? Чому на сьогоднішній день цей фестиваль – єдина масштабна ініціатива, присвячена вуличному мистецтву в Україні?

Думаю, успіх фестивалю пов’язаний із кількома факторами. По-перше – бездоганна організація, для митця вчасно створюються всі необхідні умови. По-друге – вдалий відбір як закордонних, так і українських митців. По-третє – різноманіття локацій для нанесення муралів. До речі, це не тільки стіни на вулицях, а й суспільно важливі об’єкти, наприклад, загальноосвітні школи.

Круговорот у селі Згорани на Волині

Круговорот у селі Згорани на Волині

Наразі вітчизняний стріт-арт розвивається без будь-якої зовнішньої підтримки зі сторони влади чи інституцій, проте все одно доводить свою спроможність змінювати громадську свідомість. Як, на вашу думку, вуличному мистецтву здобути визнання в суспільстві та професійному колі?

Мені здається, що річ не стільки в стріт-арті, скільки у переважному нерозумінні старшими поколіннями тенденцій сучасного мистецтва. Наприклад, я помічаю, що серед молодих активних митців взагалі не модно прагнути вступити в художні профспілки. Можливо, потрібно створити іншу державну організацію, яка б підтримувала новітні тренди, а не з острахом показово їх ігнорувала. Всім художникам, які все ж таки зважилися працювати у цьому напрямі, бажаю продовжувати надалі, не чекаючи на гідні умови, а шукаючи їх самостійно.

Робота Андрія Калькова в Ring Ukraine в рамках проекта «Art For Business»

Робота Андрія Калькова в Ring Ukraine в рамках проекта «Art For Business»

Чим обумовлена еволюція вуличного мистецтва України за останнє десятиліття: політичними процесами чи все ж таки технічним прогресом?

Певно, легкістю поширення будь-якої інформації, збільшенням кількості графіті, світових мурал-фестивалів, виходу частини митців на міжнародну арт-сцену.

Які проекти ви вважаєте найуспішнішими у своїй практиці? Іншими словами, чим оцінюється успіх роботи?

Часом – новим композиційним прийомом, колоритом чи формою, яку несподівано відкрив для себе вперше. Іноді – підкоренням рекордних площ, величини стін. Наразі найбільша моя робота знаходиться у місті Суми (фасад школи № 7, близько 180 квадратних метрів). А буває і так, що успіх – це інтер’єр, який стає окрасою робочого місця для багатьох людей (офіс «Ring Ukraine» в БЦ Торонто у Києві).

Які основні техніки та матеріали ви використовуєте?

Неважливо, чи це стіна чи полотно, акрил та спеціальні аерозольні спреї є основними матеріалами. Також майже у кожній роботі мені допомагає малярна стрічка, рівень для горизонтальних і вертикальних ліній, і пензлі, головний інструмент художника.

2015-1

Вашим роботам властиві соковиті кольори і геометричні форми, що здалеку нагадують пікселі. Чим обумовлені такі художні рішення?

Пікселі та геометричні форми – це символи, які найбільш точно характеризують епоху інформаційного вибуху. Колорит зумовлений моїм настроєм і почуттями. Як правило, це чисті насичені кольори, хоча бувають і винятки, коли роботи побудовані на нюансі та складних відтінках.

KZO_9193

Як ви могли б оцінити рівень розвитку українського вуличного мистецтва? Яким є його місце в контексті сучасної візуальної культури?

Україна має багато талановитих стріт-артистів. Більшість з них вирізняються оригінальним творчим підходом і, побачивши один раз результат їхньої роботи з простором, його складно забути. Те, що вуличне мистецтво має величезний вплив на глядача – безсумнівно. Те, що воно примушує зацікавитися артом в широкому сенсі навіть тих, хто раніше не відвідував галереї, – також. Важко сказати, яке місце наразі він займає в контексті світової візуальної культури, але воно безперечно є. І з часом його позиції тільки закріплятимуться.

Автор: Роксана Рублевская

Підписуйтеся на наш Telegram-канал

21.02.2018

Схожі записи