/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
http://artslooker.com/wp-content/themes/looker

Владислав Тузов & Сергій Тумасов «Найголовніше – зробити з української фотографії бренд»

Владислав Тузов & Сергій Тумасов / artslooker.com

Владислав Тузов & Сергій Тумасов / Фото: artslooker.com

З  23-26 листопада у комплексі Торонто-Київ відбудеться перший міжнародний фотографічний форум KYIVPHOTOWEEK 2017 Reality.Evidence. Інтернаціональна соціокультурна ініціатива присвячена мистецтву фотографії, формуванню та просуванню цієї галузі на теренах України та за її межами. Програма заходу включає в себе ознайомлення поціновувачів із сучасними тенденціями фотографічного мистецтва, розкриття його значення для суспільства, а також пошук нових талановитих авторів. Журналіст ArtsLooker Роксана Рублевська зустрілася з організаторами та кураторами KYIVPHOTOWEEK Владиславом Тузовим та Сергієм Тумасовим, щоб дізнатися все про проект.

KYIV PHOTO WEEK 2017 пропонує глядачеві фотороботи виставкового рівня, їх продаж і експертну оцінку. Яка мета даного проекту? Чи може він вважатися першим вітчизняним ярмарком фотографії?

Сергій: Звичайно. KYIV PHOTO WEEK 2017 – не просто демонстрація фотомистецтва у форматі виставки, а платформа для фотохудожників, які матимуть можливість зустрітися з галеристами, колекціонерами та потенційними покупцями. Річ у тім, що більшість вітчизняних фотографів невпевнені в тому, чи може їх робота заслуговувати уваги. І все через фактичну відсутність контакту з публікою. Основний доказ того, що фото «працює», – емоції глядача. Наступний етап – його зацікавленість у придбанні, а найвищим критерієм успіху є бажання покупця стати колекціонером твоїх робіт.

Владислав: Головною метою стала спроба популяризувати українську фотографію як вид мистецтва. У зв’язку з тим, що в нашій країні цей напрямок арту залишається нерозвиненим, ми вирішили одразу зробити масштабний проект, провести ярмарок, у якому б могли брати участь галереї та фотохудожники.

Сергій: Ми хочемо розвинути фотографію як галузь актуального мистецтва, пояснити, що вона може виконувати роль інструменту пізнання. Наразі наша фотографія існує лише у двох вимірах: репортажному, від якого всі втомилися, і занадто концептуальному, що відштовхує більшість глядачів. Середній діапазон «якісно, цікаво, але зрозуміло» майже відсутній. Втім, під час відбору ми переконалися, що в Україні є десятки талановитих фотографів, щоправда на вітчизняній арт-сцені вони й досі ніяк не представлені.

Владислав: Парадоксально, проте навіть відомих українських фотографів-концептуалістів знають тільки ті, хто дуже цікавиться мистецтвом. Наразі в нас повністю відсутня культура фотографії. Закордоном цих авторів знають значно більше глядачів, адже ці роботи знаходяться у фондах, відкритих колекційних зібраннях, галереях і музеях сучасного мистецтва.

IMG_8670

Яка тема оголошена для експозиції KYIV PHOTO WEEK 2017?

Сергій: Основна тема KYIV PHOTO WEEK 2017 – «Reality Evidence» («Свідоцтво реальності»). Вона може трактуватися і як здатність фотографії фіксувати нерозривний зв’язок між минулим та майбутнім, і як показ світів, що існують всередині кожного. Словом, дослідження нашого мікрокосмосу. Учасники відтворювали образи, які виникали в процесі його осмислення, тому ми не обмежували їх у жанрах і засобах художньої виразності.

Втім, обмежували у виборі сюжетів. Чому вирішили під час проведення першого KYIV PHOTO WEEK не приймати роботи на гостросоціальні теми (війна, злидні, соціальна незахищеність, революція)?

Сергій: Для учасників це не стало несподіванкою, адже ми одразу їх попередили. За останні 3 роки більшість авторів свідомо спекулюють на даних темах, намагаючись таким чином заручитися підтримкою глядача, а сам продукт, на жаль, не має жодної художньої цінності. Ми хочемо примусити авторів фантазувати і творити, а також змінити публіці фокус сприйняття, налаштувавши її на позитивні зрушення.

Владислав: Зараз ми починаємо розкручувати маховик фотографії в Україні. Погодьтеся, це надто відповідальний крок, щоб дозволити собі помилку. Нам щиро б не хотілося, аби вітчизняні фотороботи впізнавали тільки за сюжетним спрямуванням: війна, мітинги, соціальна незабезпеченість. У світовому, та й і у нашому мистецтві, це вже пройдений етап.

Сергій: З фотографіями на такі теми ніколи немає проблем, на цьому побудована вся пострадянська репортажна фотографія: акції протесту, воєнні перевороти, кадри з життя повій та безхатченків. KYIV PHOTO WEEK сконцентрований на арт-фотографії (в тому числі і постановочній), яка вимагає не просто фіксації моменту, а режисури, властивій художнім кінокартинам.

За яким принципом відбиралися фотографи для участі у заході? Чи була обов’язковою наявність виставкових проектів у їх творчій біографії?

Сергій: Ми обирали роботи за технічнім і художнім критерієм. Фотографам пропонувалося відправляти не просто роздрібнений матеріал, а серійні кадри, структуровані в одну історію. Коли надходило багато непов’язаних за ідеєю і змістом фото від цікавого талановитого автора, ми прохали його зробити з них власну розповідь. Глядач має зрозуміти, навіщо митець витратив свій час, чому в його об’єктив потрапило саме це. Приймається будь-яка серія, навіть складена з різних жанрів, але талановито поєднана за візуальними ознаками.

Владислав: Звісно, ми звертали увагу і на тих авторів, хто вів виставкову діяльність раніше, і на талановитих початківців. На жаль, узяти всіх охочих неможливо, проте мене особливо тішить факт, що бажаючих виявилося чимало. Зараз серед учасників: Роман Пятковка, Віктор Сидоренко, Олександр Клименко, Ігор Гайдай, Руслан Лобанов, Сергій Тумасов, галерея «Brucie collections». Також TuzovArtGallery представить фотороботи відомих українських митців: Ігоря Гусева, Антона Логова, Олега Димова, Lina Condes, Lilya Chavagа, Валерії Тарасенко і Станіслава Толкачева.

Ви зазначили, що місія проекту – освітня. В чому полягає його просвітницька функція?

Сергій: Місія KYIV PHOTO WEEK – трансформувати свідомість глядачів, змусити їх віднестися до фотографії як до мистецтва, а не символу масової культури. Саме тому знайомство загалу з цим видом арту розпочнеться з показу структурованої експозиції, освітніх лекцій, майстер-класів та професійних дискусій.  

Владислав: Вибудовуючи експозицію, ми одразу запитували тих чи інших митців про їх можливість зробити власний artist talk. Окрім виставки, важливо розповісти аудиторії про унікальні художні техніки, роботу зі світлом, кольором, авторське право і правильне використання інтелектуальної власності.

Чому участь у заході все ж таки не безкоштовна, а нагадує умови європейських арт-ярмарок?

Сергій: Ми, як організатори, не маємо ані найменшого бажання наживатися на цьому заході. Проте, на моє щире переконання, будь-які спроби створити безкоштовний проект не закінчуються нічим, окрім розчарування. Коли кошти за участь сплачені, ти маєш право на щось розраховувати і можеш бути впевненим у якості наданих послуг. Авторам потрібно перестати боятися інвестувати в себе, якщо вони хочуть отримувати прибуток у майбутньому. Саме інвестиція розвиває галузь, і від цього виграють всі учасники процесу. Щодо квитків, які також не безкоштовні, то ми впевнені, що глядач, як і митець, повинен зробити певне зусилля, аби попит на фотографію виріс на ринку. Ні в кого не викликає здивування, що вхід на Ukrainian Fashion Week коштує декілька сотень гривень. Так повинно бути з усіма масштабними культурними ініціативами.

IMG_8695

Владислав: Організаційний процес заходу такого рівня є дуже дорогим задоволенням. І хоча наш генеральний партнер, комплекс Торонто-Київ, люб’язно погодився надати нам локацію для проведення KYIV PHOTO WEEK, ми відповідальні за рекламу, комунальні послуги, охорону, друковану продукцію. Захід відбувається за підтримки благодійного фонду Art Spatium Foundation, з якого і проводяться всі необхідні фінансові операції.

Що, на ваш погляд, потрібно зробити, аби глядач і колекціонер зацікавилися вітчизняним фотомистецтвом?

Владислав: Найголовніше – зробити з української фотографії бренд. За своєю сутністю фото – глибоке, але доступне мистецтво, популярність якого росте з кожним роком. Ми тільки повинні це усвідомити і рухатися в бік розвитку цієї галузі. Впевнений, в Україні KYIV PHOTO WEEK спричинить появу і інших  фотопроектів. В момент, коли бренд буде сформовано, більшість галерей сучасного мистецтва вирішить додати фотографію в список своїх активів, працюючи з нею на одному рівні з живописом і скульптурою.

Чому у колекціонерів фотографія не викликає такої довіри, як станкова картина і скульптура?

Сергій: Щодо недовіри до фотографії, то вона властива тільки вітчизняним колекціонерам. Зверніть увагу на американські фільми та серіали. У США на стінах офісів розвішані не живописні полотна, а саме фотографія. Вона яскрава, лаконічна, її легше сприймати за будь-яке інше мистецтво. Закордоном  покупцями фото стають і звичайні люди, які не мають свого зібрання, і колекціонери. Нам важливо досягти такого ж результату і KYIV PHOTO WEEK – початок довгого шляху до спільної мети.

Владислав: Майже в кожного колекціонера в арт-активах є фотографія. У зв’язку з тим, що в Україні практично ніде показати колекційне фото, воно залишається в тіні, позбавлене уваги галерей і широкого загалу. Тому тільки зробивши поступові кроки в бік формування вітчизняного виставкового фотомистецтва, ми зможемо побачити розвиток культури фотографії в Україні.

Автор: Роксана Рублевская

Читайте: Владислав Тузов: «Основний критерій успіху – якість твоєї експертизи»

19.11.2017

Схожі записи