/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
http://artslooker.com/wp-content/themes/looker

Визначити невизначене. В галереї TSEKH триває виставка «LUUK»

Галерея "TSEKH", виставка" LUUK" / Фото: artslooker.com

Галерея «TSEKH», виставка» LUUK» / Фото: artslooker.com

Включно до 10 березня київська галерея TSEKH запрошує глядачів на відвідини виставкового проекту «LUUK», створеного луганськими художниками Ярославом Деркачем, Закентієм Горобйовим та Сергієм Лиховидом. Постійний журналіст ArtsLooker Роксана Рублевська розповідає, що очікувати і як сприймати побачене. 

Сергій Лиховид, "Марсіанин". Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

Сергій Лиховид, «Марсіанин». Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

Незважаючи на те, що назва експозиції є абревіатурою слів «луганський» і «український», вона апелює до понять, важливіших за національну ідентичність. В своїх роботах митці звертаються до тем утопії як культурологічної проблеми, глобалізації та трансформації середовища – в візуально-інформаційне.

Сергій Лиховид, "Єдиноріг". Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

Сергій Лиховид, «Єдиноріг». Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

За останні 4 роки сучасне українське суспільство стало на шлях помітних зрушень, і сфера мистецтва – не виключення. Всі дії, направлені на зміни, обумовлені не тільки зовнішнім тиском, зокрема тривалого збройного конфлікту на Сході, а й внутрішніми перетвореннями в середині самого суспільства. На щастя, доба «прямої трансляції» кривавих подій в роботах вітчизняних художників, – минає. Натомість приходить переосмислення митцями власного шляху, призначення, що відображає характерні риси епохи глобалізації, її ідеї та перспективи. Саме таким є проект «LUUK». Спробою змістити акценти з війни та показати цінності нової, оздоровленої нації зі збереженими культурними традиціями. Експозиція є предметними результатами діяльності трьох незалежних авторів, що спеціально для галерейного простору TSEKH створювали свої пластично-семантичні структури.

Сергій Лиховид, "Антилопа". Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

Сергій Лиховид, «Антилопа». Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

Умовно експозицію можна поділити на 3 персональні частини. В серії металічних об’єктів «FORMA» Ярослав Деркач вдається до дослідницької практики, вивчаючи природу  загальновідомих геометричних знаків, що зазвичай формують послання. Так, в роботі «NEW OLYMPICS» митець відокремлює олімпійські кільця, які означають рівність континентів. Деркач розмірковує над феноменом олімпізму, адже, являючи собою філософію життя та справедливості, єдності духу, тіла й розуму, він стає фактичною демонстрацією могутності впливових держав на міжнародній арені.  Арт-об’єкти «TRAFFIC LIGHT» та сходи «LADDER» тяжіють до концепції утопії, актуальної в кризові часи. Звичні для нас речі показані автором як неможливі для використання, складаючи образ припустимих в теорії явищ, емоційних станів та соціально-політичних устроїв, нездійсненних у наявному бутті.

Сергій Лиховид, "Білий тигр". Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

Сергій Лиховид, «Білий тигр». Сталь. Гаряча емаль / Фото: artslooker.com

В циклі живописних полотен «Східне» Закетній Горобйов розмірковує не стільки про географічне положення рідного міста, скільки про Схід в широкому контексті. Під «Сходом» розуміється вчення Індії, Китаю, Японії, що радикально відрізняються від раціоналізму Заходу. Східна філософія тяжіє до міфології як первинної форми суспільної свідомості, а світоглядна позиція є ідеалістичною або ж еклектичною.

Закентій Горобйов, "Атіша". Аерозолі, маркер, полотно / Фото: tsekh.com.ua

Закентій Горобйов, «Атіша». Аерозолі, маркер, полотно / Фото: tsekh.com.ua

Проте Горобйов досліджує саме інформаційну стихійність, взаємозв’язок явищ і їх суперечливість, рух і розвиток, єдність та різноманіття світу. Отже, Закентій формує полікультурний простір, в якому його ідентичність знаходиться в конфлікті з політичною та соціальною, частково нав’язаною Заходом. Шрифт на живописних соковитих «плакатах» спеціально нерозбірливий, вони відсилають глядача до мистецтва каліграфії та одночасно до практики створення дизайнерських шрифтів. Принципи споглядання і усвідомлення себе частиною Всесвіту протиставлені шаленому ритму та бездумному споживанню.

Ярослав Деркач, "Світлофор". Сталь. / Фото: artslooker.com

Ярослав Деркач, «Світлофор». Сталь. / Фото: artslooker.com

«Марсіанська трагедія», створена художником Сергієм Лиховидом, є трагічним роздумом про те, як бажання пізнання трансформується в спробу  підкорення земних багатств, їх контроль та використання на користь окремим людям. Автор пропонує замислитися, як розвиток цивілізації може стати її ж кроком у безодню. Металічні скульптури вигаданих істот, що віддалено нагадують кераміку, символізують пошук нових форм життя і втрати первинної.

IMG_8811

Проект  «LUUK» демонструє повну відмову мистецтва від ролі обслуговуючого персоналу будь-яких політичних сил, і навіть від ролі соціального вихователя, заявляючи про власні філософські позиції, діючи в іншій системі художніх координат. Багатошаровість, складність та мультимедійність представлених робіт аніскільки не перетворює концептуальний експеримент на дизайн чи маркетингове лекало.

IMG_8805

Працюючи в різних площинах, митці лише намагаються втілити задум розширення сучасного уявлення про арт, що є посланням в майбутнє, без жодного ризику для його якості.

Автор: Роксана Рублевская

Підписуйтеся на наш Telegram-канал

03.02.2018

Схожі записи