/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
http://artslooker.com/wp-content/themes/looker

У львівському театрі покажуть проект Михайла Деяка «Генезис»

63

Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької представляє проект Михайла Деяка “Генезис”. Виставка абстрактної скульптури відомого українського художника відбудеться в рамках прем’єри опери В. А. Моцарта «Дон Жуан” на Mozart Festival 2018.

«Генезис» являє собою цикл об’єктів з металу над якими Михайло Деяк працює вже кілька років поспіль. Ці об’єкти – своєрідне втілення трансформацій того, що надихає художника або впливає на нього, вони не зосереджуються на сюжеті, а є результатом миттєвої емоції. Ці скульптури агресивні до навколишнього середовища, і, здається, через притаманну ним внутрішню динаміку вступають у конфлікт із зовнішнім середовищем. Ця динаміка дозволяє глядачеві з різних ракурсів дивитись на образи і прочитувати їх, а також віднаходити нові інтерпретації цих форм. Скульптурними композиціями циклу «Генезис» художник не прагне нав’язати глядачеві своє бачення або свої думки, автор, радше, розраховує на те, що глядач вступить у діалог з роботою і самим собою.

64

Сам автор наголошує на тому, що експонування робіт серії «Генезис» у залі Львівського національного академічного театру опери та балету є цікавим та самодостатнім художнім жестом. У цій ситуації середовище експозиційної зали починає резонувати із абстрактними металевими скульптурами. Інтер’єри неоренесансно-барокової будівлі, яку було зведено на зламі ХІХ–ХХ ст. за проектом архітек-тора З. Горголевського, з їхніми пишно оздобленими розписами із зображенням сцен світського життя, витонченими скульптурними групами та великими вмонтованими до стін зал дзеркалами контрастують із абстрактними пластичними динамічними об’єктами серії. Цей контраст породжує ефект зупинки часу. Дисонанс динамік середовища та привнесених до нього об’єктів ставить глядача у позицію, за якої його позбавлено можливості бути лише сторонннім спостерігачем. Відтак глядач має докласти зусилля, щоб зрозуміти, що він бачить. Пропускаючи крізь призму власних думок та уяви цей паралізуючий резонанс середовища та об’єкта, глядач отримує нагоду для імпровізації: він може прочитати нові образи та долучитись до моделювання простору, усвідомивши себе в цьому просторі та простір у собі.

Частину творів проекту «Генезис» вже було представлено у рамках програми тижня мистецтв у Базелі (Швейцарія), експонувалась у київській галереї Voloshyn Gallery (Україна), в Українському Інституті Америки у Нью-Йорку (США), Закарпатському обласному художньому музеї імені Йосипа Бокшая в Ужгороді (Україна).

27.06.2018

Схожі записи