/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
http://artslooker.com/wp-content/themes/looker

У Києві покажуть виставку «NEW WORKS» Ігоря Гусєва

Ігор Гусев

27 вересня Voloshyn Gallery презентує виставку художника Ігоря Гусєва «NEW WORKS». В експозиції будуть представлені нові живописні роботи, а також об’єкти – доробок художника за останній час.

При першому побіжному погляді на нові картини Гусєва, може здатися, що це класичний живопис. Але вже через секунду розумієш, що тебе було введено в оману віртуозною технікою виконання. Сповнені умиротворення та іронії ідилічні сюжети де-не-де порушують кольорові смуги, перешкоди та цифрові помилки.

«На картинах, за основу яких взято зображення із фігурами в інтер’єрі або на вулиці, від постатей тягнуться «абстрактні» продовження, лінії, смуги, які з міметичним фрагментом фігури, як від органічного «стику», йдуть до краю картини. При цьому ці смуги акуратно структурують картину кольорами, що відповідають основам їх виникнення. Так з’являються  кольорові лінії, що явно нагадують смуги, які виникають на екрані при будь-яких перешкодах або помилках в передачі цифрових зображень. Це, звичайно ж, розкриває причини формального об’єднання двох різних мов – міметичної та абстрактної,  а також внутрішнє коливання сенсу між двома типами художньої презентації світу предметів, одна з яких ґрунтується на розпізнаванні об’єкта за аналогією, а інша –  на симуляції якоїсь форми цифрового зображення цього об’єкта«, –  говорить мистецтвознавець і куратор Петар Чуковіч.

Також варто відзначаючи, що ці зображення є кінцевим результатом цілого ритуалу і, до того ж, свідчать про магію творчості при зустрічі з невимовним і незбагненним, про віру Ігоря Гусєва в незаперечну силу живопису як єдиного естетичного досвіду. Щодо ритуалу, Чуковіч каже, що усе в цьому процесі створення є символічним: «від руху руки, яка натискає на кнопку «stop» перед екраном, де показується фільм, й кадр, що зупинили потім зберігає в файл, до моменту, коли з усіх цих стоп-кадрів виникає зображення на полотні, з обов’язковими метаморфозами«.

До своєї впізнаваної манери Гусєв звертається останні п’ять-сім років. Однак деякі арт-критики її точкою відліку вважають роботу «Машина та кішка» написану ще у 1998 році. На ній зображений флуоресцентний скелетик кошеняти, що вибігає з-під характерно подовженого автомобіля. Ґлітч ефекти були невід’ємною частиною відео-арту, що  панував у мистецтві кінця дев’яностих. У той час Гусєв проявив себе і як відеохудожник, і як автор численних парадоксальних інсталяцій. Але що ж насправді наполегливо зображує автор? Це штрих-код або візуалізація Теорії струн? І що ж стоїть за всім цим? Божевілля генія або свідомий прагматизм?

20.09.2017

Схожі записи