Топ 10 найдорожчих робіт Казимира Малевича

1

На світовому арт-ринку представлена мізерна кількість робіт Казимира Малевича. Всі роботи відомого абстракціоніста знаходяться в музейних колекціях по всьому світі. На аукціони змогли тільки потрапити не більше десятка робіт, які спадкоємці Малевича змогли відсудити у декількох музеїв. Якщо якась композиція і потрапляє на торги, то ця подія безумовно стає сенсацією, а колекціонери готові платити десятки мільйонів, щоб мати у своїй збірці твір відомого майстра.

1. «Супрематична композиція», 1916. Полотно, олія. 88,5 х 71. Продана на аукціоні Sotheby’s, Нью-Йорк, 3 листопада 2008 року за $ 60 млн

Малевич

«Супрематична композиція», 1916 року, була виставлена на торги спадкоємцями Малевича, яким вдалося її відсудити та ще п’ять інших робіт у Міського музею Амстердама (Стеделейк). Історія почалася у далекому 1927 році, коли картина експонувалася на виставці Казимира Малевича в Берліні у Große Berliner Kunstausstellung. Радянська влада не дозволила художнику довго перебувати у Європі, і він змушений був через пару днів по приїзді повернутися назад в СРСР. Всі свої привезені роботи, а це біля семидесяти він залишив у свого товариша німецького архітектора Гуго Херінга. Малевич надіявся, що через певний час знову приїде і зможе їх забрати, але не судилося, йому так і не дозволили більше покидати Радянський Союз. Незадовго до смерті архітектор передав їх на зберігання у Міський музей Амстердама. Починаючи з 1970 років нащадки Малевича добивалися, щоб музей повернув їм всі роботи, але процес не мав успіху. Так продовжувалося до 2002 року, допоки 14 робіт із колекції музею не були вивезені на ретроспективну виставку Малевича до Музею Гуггенхайма. Частина із нащадків, маючи американське громадянство порушили на території США позов проти голландського музею, і Стеделейк, не бажаючи судитися уклав мирову угоду повернувши їм п’ять з тридцяти шести робіт, які зберігалися в музеї в обмін на відмову від подальших претензій. Це полотно досі залишається найдорожчим твором художника, яке будь-коли було проданою на аукціоні.

2. «Містичний супрематизм (Чорний хрест на червоному овалі)», 1920-1922. Полотно, олія. 100,2 х 59,2. Проданий на аукціоні Sotheby’s, Нью-Йорк, 5 листопада 2015 року за $ 37,77 млн

1

Містичний супрематизм має аналогічну історію із попередньою роботою художника. Цей мистецький твір один із п’яти, які вдалося відсудити у музею. Малевич створив цю роботу на початку 1920-х років, як раз після Жовтневої революції, тому полотно несе в собі вагомий політичний і історичний зміст. Зображення відображає всю радикальність художньої філософії Малевича.

3. «Супрематична композиція № 18», 1915. Полотно, олія. 53,3 х 53,3. Продана на аукціоні Sotheby’s, Лондон, 24 червня 2015 року за $ 33,76 млн

Казимир Малевич

Дзеркальна історія, що і в двох попередніх випадках. Доля решти двох полотен, переданих спадкоємцям з Стеделейк, така: картина «Супрематизм: живописний реалізм футболіста. Барвисті маси в четвертому вимірі» 1915, була продана в 2011 році в Інститут мистецтв, Чикаго (сума не розголошується), а «Письмовий стіл і кімната» 1913, фігурували на останній виставці Малевича в Тейт Модерн, яка в 2014 рокі, і зазначалася як надана анонімно.

4. «Супрематична композиція», 1919-1920. Полотно, олія. 80,5 х 80,5. Продана на аукціоні Phillips, 11 травня 2000 року за $ 17 млн

content_04_mal

Ця робота також була серед тих, які були представлені у 1927 році на виставці у Берліні. Тодішній директор музею МоМА Альфред Барр у 1935 році вивіз її та ще двадцять робіт в Нью-Йорк на виставку «Кубізм і абстрактне мистецтво». На цей момент у Німеччині уже провили нацисти і роботи Малевича зараховувалися ними до так званого «дегенеративного мистецтва», і для того, щоб вони не були знищені їх приходилося ховати.  А ховав роботи у себе у підвалі в Ганновері директор Provinzialmuseum Олександр Дорнер, який передав їх Альфреду таємно. Барр також таємно їх вивіз, а потім просто залишив в МоМА, де багато з них і перебувають досі. У 1999 році за угодою з спадкоємцями Малевича музей повернув їм «Супрематичну композицію» і кілька графічних робіт.

5. «Автопортрет», 1909-1910. Папір, гуаш, акварель, олівець. Діаметр 25,1. Продан на аукціоні Sotheby’s, Лондон, 3 лютого 2015 року за $ 8,66 млн

content_05_mal

Це один із трьох автопортретів, створених Малевичем між 1908 і 1911 роками, два інших зберігаються в Третяковській галереї і Російському музеї. Він походить з колекції колекціонера грецького походження, що мав найбільшу збірку радянського авангарду Георгія Костаки, який продав його в 1962 році. 5 лютого 2004 автопортрет уже продавався на аукціоні Christie’s в Лондоні, і тоді ціна його продажу склала £ 162 тис., Тобто за одинадцять років вартість роботи зросла більш ніж в 35 разів, що в свою чергу встановило рекорд для графіки Малевича.

6. «Голова селянина», приблизно 1911. Папір на картоні, гуаш, вугілля. 46 х 46. Продана на аукціоні Sotheby’s, Лондон, 2 червня 2014 року за $ 3,5 млн

content_06_mal

Ця робота також брала участь в берлінській виставці 1927 року, під час якої художник подарував її Гуго Херінгу. Потім вона перейшла у спадок до його дружини і дочки. У 1975 році «Голова селянина» була продана через галерею Гмуржінска в Кельні батькові власників, які і виставили її на торги Sotheby’s.

7. «Супрематична фігура», 1931-1932. Полотно, олія. 71 х 44,5. Продана на аукціоні Bonhams, Лондон, 21 червня 2004 за $ 1,43 млн

content_07_mal

«Супрематичну фігуру» датують 1931-1932 роками, коли Казимир Малевич експериментував з кольоровими «шматочками» жіночих і чоловічих тіл, конструюючи з них образи. Картина належала родині художника, потім колекціонерові Соломону Шустеру, у якого була придбана закордонним колекціонером в 1960-х роках.

8. «Пейзаж з двома фігурами», 1931. Полотно, олія. 48 х 58,5. Продан на аукціоні Christie’s, Лондон, 30 червня 1999 роки за $ 724 тисяч

content_08_mal

Пейзаж належав учениці Малевича Ганні Лепорський, від якої перейшов у спадок її падчерці Ніні Суєтіні.

9. «Голова селянина», 1910. Картон, гуаш. 46 х 46. Продана на аукціоні Sotheby’s, Лондон, 22 червня 1993 року за $ 342,2 тисяч

content_09_mal

На дев’ятому місці — знову «Голова селянина», яка була майже чверть століття тому на Sotheby’s в Лондоні. У 1993 році за неї заплатили $ 342,2 тис. У цієї роботи також цікава виставкова історія, вона фігурувала на ретроспективі «Казимир Малевич. Його шлях від імпресіонізму до супрематизму », що пройшла в 1919-20 роках в рамках XVI Державної виставки в Москві і була на тій легендарній виставці 1927 року в Берліні. Враховуючи той факт, що робота була продана давно, при новому її продажу ця сума може бути врази вищою.

10. «Супрематизм. 34 малюнка. Уновіс, Вітебськ», 1920. Літографія. 22 х 18. Продано на аукціоні Sotheby’s, Лондон, 25 червня 1997 року за $ 151,6 тисяч

content_10_mal

Завершує десяту позицію рейтингу повна книга з 34-ма літографіями, обкладинкою і чотирма сторінками факсимільного рукописного тексту художника, ручний друк зробило видавництво «Уновіс» у Вітебську в 1920 році, імовірно, тиражем близько 100 екземплярів.

Читайте: Топ 10 найдорожчих аукціонних продажів світового мистецтва

До рейтингу не включено продаж четвертого варіанту «Чорного Квадрата» 1932 року, яку московський аукціонний дім «Гелос» виставляв на відкриті торги у 2002 році під час розпродажу колекції «Інкомбанку». Попередня оцінка тоді склала $ 1 млн. За цю суму картину до торгів купив бізнесмен Володимир Потанін і віддав її в Ермітаж в Петербурзі. За словами керівників «Гелоса», їм тоді пропонували більше, але відкрито продавати не дозволило керівництво держави.

Приєднуйтеся до нашої сторінки у Фейсбук

Джерела: artslooker.com, artguide.com, wikipedia.org, sothebys.com

09.06.2016

Похожие записи