Сергій Якименко: «Комікси дозволяють зрозуміло розповісти про що завгодно»

28 червня, 2018
Художник Сергій Якименко

Художник Сергій Якименко

У центрі Києва, в приміщенні Головпоштамту на Хрещатику, віднедавна працює «Укрпошта арт хаб», що надає не тільки звичні усім послуги, а й здобуває популярність серед містян та гостей столиці у форматі коворкінгу та міні-галереї. 22 березня «Укрпошта арт хаб» успішно відкрився експозицією творів українського художника Романа Мініна. Зараз у столичному просторі, за підтримки Abramovych.Art, проходить виставка Сергія Якименка, що триватиме протягом 2 місяців. Арт –журналіст Вікторія Кулікова спеціально для ArtsLooker поспілкувала з художником про поп-арт та його філософію життя.

_MG_6306

Звідки у вас з’явилася цікавість до поп-арту? Які ідеї цього художнього напрямку ви запозичили?

Здавалося б, комікси вже зійшли з піку популярності. Але для мене цей культурний пласт залишається важливим, бо комікси дозволяють зрозуміло розповісти про що завгодно – набагато краще від будь-яких інших образотворчих медіумів. У естетиці романтичних коміксів мене приваблює їх яскрава стилістика, мінімум інформації та максимальна кількість емоцій персонажів. Лаконічні образи, зображені кількома штрихами, вимальовуються у історії про близькі стосунки та справжнє кохання. Мене надихають обкладинки сучасних коміксів, де використовуються перетлумачені символічні та знакові образи, елементи графіті з мотивами традиційного азіатського тату, мультфільми, кіно, музика та інші загальновідомі складові сучасної поп-культури. Саме тому я адаптую комікси у поп-арт. Головна ідея моїх робіт – процес інтеграції емоцій у хаос зображення, в якому насправді приховано гармонію цілого. Узгодженість обох вимірів – внутрішнього та зовнішнього – народжується від поєднання протилежних за якістю сутностей.

Які митці вплинули на ваше мистецьке становлення? 

Неабиякий вплив на мою творчість справив Рой Ліхтенштейн, відомий художник, що працював у стилі поп-арту та надихався коміксами. Поруч з Ліхтенштейном стоїть Ханна Хех – німецька мисткиня періоду дадаїзму. Колись мені потрапив на очі журнал, на обкладинці якого я вперше побачив роботу Ханни Хох. Для мене це стало своєрідним вибухом парадоксів. Тому зараз я й досі надаю перевагу колажній техніці.

Як проходити ваш робочий день? Яка атмосфера панує у вашій майстерні?

Місце, де я працюю, це будинок та майстерня водночас. Перша частина майже відсутня, хатні клопоти та гості для мене – велика рідкість, бо я завжди зосереджений на роботі. З ранку до пізньої ночі працює мій ноутбук, де я прослуховую музику, дивлюсь кіно, або оглядаю останні новини відеоігор. Паралельно працюю, пишу живопис або готую ескізи. Поруч мій мопс Майя – єдине, що відволікає мене від робочого процесу.

Розкажіть про ваші враження від співпраці з командою Укрпошти. Як ви ставитеся до подібних художніх проектів з інституціями, що не мають відношення до  мистецтва?

Мене приємно вразили зміни, які відбулися з усім знайомою державною установою за останній час. Замість закладу консервативного типу ми бачимо стильний простір та молодих, креативних співробітників. Відчуваю себе своїм, бо опинився у компанії людей зі схожими переконаннями та поглядами. Цікаво, що ми разом вчимося оволодівати увагою публіки різного віку та інтересів.

_MG_6296

Яким має бути сучасний митець? Наскільки важливим для вас є комерційний аспект?

Маю досить просте пояснення. Фінансова стабільність необхідна для розвитку будь-якої сфери. Художник який заробляє, має можливість забезпечувати власний творчий процес та виробництво робіт, як наслідок – здобувати більше досвіду, що необхідний для розвитку. А ось яким має бути сучасний митець, вирішувати не мені – цієї теми можуть торкатися лише ключові постаті арт-сфери.

Чим ви займаєтеся у вільний від творчості час?

У мене немає вільного від творчості часу, оскільки я майже весь час вигадую, комбіную між собою образи. Цікаві ідеї приходять під час звичайних побутових ситуацій – коли я на прогулянці, на відпочинку, перед сном, або за сніданком – усе найкраще трапляється несподівано.

Ви часто відвідуєте виставки?

Мистецтво місто Ха активно розвивається, з’являються нові імена. Час від часу я відвідую деякі проекти, але це здебільшого випадковість, а не сплановані події у моєму графіку.

_MG_6293 (1)

Якби ви могли придбати один із світових шедеврів мистецтва, що б це було?

Безперечно, це був би шедевр П’єра Огюста Ренуара «Бал в Мулен де ла Галет» або повністю розмальований вагон метро з Нью-Йорка від графітника Dondi.

Чи є у вас теми або образи, яких ви не хочете торкатися?

Напевне, це політика та все, що з нею пов’язане.

До чого ви прагнете як художник?

Змінюватись та дивувати самого себе, шукати різні шляхи зображення емоцій. Я хочу максимально звільниться від повсякденних реалій життя, це уповільнює роботу. Важливо знайти спосіб залучення глядача у власний світ, передати ті враження, які я відчуваю.

Share: