/var/www/cdpolya9961/data/www/artslooker.com/wp-content/themes/looker
http://artslooker.com/wp-content/themes/looker

Була копія – стала оригінал: Пушкінський музей хоче викупити Тиціана у колекціонера

Веччеліо Тіціан "Венера і Адоніс". Середина 1540-х років

Веччеліо Тиціан «Венера і Адоніс». Середина 1540-х років

Пушкінський музей збиратиме кошти через краудфандінг, щоб викупити картину Веччеліо Тиціана «Венера і Адоніс», яка до цього вважалася копією. Раніше картина була невідома фахівцям, зараз її вперше виставили у музеї як полотно, яке належить пензлю відомого італійського живописця епохи Відродження.

Історія почалася з того, що у 2005 році на маленькому французькому аукціоні це полотно булу представлене як копія. Її придбав російський колекціонер, який звернувся потім до спеціалістів Пушкінського музею в області італійського Ренесансу, для того, щоб вони подивилися на цю картину. Як тільки мистецтвознавці її побачила, то відразу зрозуміли, що це справжній Тиціан. Дворічна реставрація полотна, проведена у Венеції, виявила велику кількість авторської правки, особливо на зображенні облич і рук. Також в складі барвистого шару був знайдений рідкісний пігмент smaltino на основі лазуриту, який застосовував у своєму арсеналі відомих художник.

Читайте: Бельгієць в інтернеті придбав картину Кунінга за безцінь

Авторство Тиціана визнали і фахівці з Венеції. У 2014 році музей Прадо провів дослідження своєї картини «Венера і Адоніс». Рентгенограма показала мінімальну кількість авторської правки. Більш того, підготовчий малюнок під барвистим шаром мадридської картини, як виявилося, був написаний методом калькування із іншої картини. Експерти прийшли до висновку, що саме картина, яка зараз знаходиться у Пушкінському музею послужила зразком для мадридського і всіх наступних численних авторських повторень.

Тепер в Москві не хочуть розлучатися з шедевром. У Пушкінському музеї зізналися, що навіть підібрали ідеальне місце в постійній експозиції, залишилося тільки знайти десятки мільйонів євро, щоб її викупити у колекціонера.

Весь час вважалося, що оригінал знаходиться в іспанському музеї Прадо. Художник написав її для короля Філіпа II, і навіть зберігся лист монарха до Тиціана. І ось тепер стало відомо, що оригінала два, і вже незрозуміло тепер, за яку саме з двох картин Філіп II дякував майстру.

Читайте: Німецький музей виявив рисунок Рембрандта у своїй колекції

11.08.2017

Схожі записи